PickWick1Daar weten ze nog niet dat kinderen tegenwoordig helemaal geen kopje thee meer willen drinken met hun moeder.
Daar weten ze nog niet dat kinderen veel liever voetballen of gamen.
En ook veel liever cola drinken dan een suf kopje thee.
Dus Pickwick slaat met haar commercial van een moeder die, in sprankelend namiddaglicht, dolgelukkig, een kopje thee drinkt met haar zoon, volledig mis! Geen enkel kind wordt daar nog enthousiast van.

Vaders dan? Nou die ook niet want die worden niet aangesproken in deze reclame. De vaders staan hier compleet buiten beeld. Niet dat er veel vaders kopjes thee drinken met hun zoons, maar vooruit, daar gaan we niet lullig over doen.

En de moeders? Moeders worden ongelukkig van deze reclame.
Want óf ze voelt zich verongelijkt dat ze geen kopje thee kan drinken met haar kind omdat hij wil gamen/voetballen terwijl zij speciaal voor hem klaar zit met dat bakkie slurp. Terwijl ze in die tijd ook leuk werk had kunnen doen.

Of ze voelt zich een schuldgevoel aangepraat, namelijk dàt ze leuk werk doet, terwijl de schoolplein-maffia vindt dat ze, zoals een goede moeder betaamt,  thuis klaar moet zitten met Pickwick.

Dus Pickwick, ik zou zeggen, terug in je hok, en verzin wat anders. Dit gaat niet werken.

Neem ter inspiratie een borrel, dat helpt!

Klik hier voor de commercial>>